A kerékpárosok erősítik a helyi gazdaságot

Közel 10 éve, 2012-ben készült az a kutatás az Egyesült Államokban, amelyben két nagyon különböző városban, East Village-ben (New York City) és Portlandban vizsgálták a kerékpárosok, gyalogosok és közösségi közlekedést használók hatását a helyi gazdaságra.

A fő kérdés az volt, hogy vajon többet vagy kevesebbet költenek-e ezek a csoportok a helyi boltokban, kávézókban, éttermekben, mint az autósok?

Az új kerékpáros sávok kialakítása East Village-ben növelte a kerékpárosok számát, a lakosok negyede közlekedett elsősorban így. A helyi kiskereskedelemben elköltött pénz 95%-a származott kerékpárosoktól, gyalogosoktól, és azoktól, akik a közösségi közlekedést használják.

Portlandban 89 helyszínen végeztek felmérést azzal kapcsolatban, hogy az emberek mivel és milyen messziről érkeztek, valamint, hogy mennyit költöttek egy-egy helyen. A legtöbben sajnos autóval közlekedtek mindenhova. Ha az 1 látogatás alkalmával elköltött pénzösszeget nézzük, akkor az autósok költöttek a legtöbbet, ha azonban az egy havi költekezést vizsgáljuk az tapasztalható, hogy a kerékpárosok és gyalogosok többször tértek be ugyanarra a helyre, és összességében több pénzt hagytak ott – azaz többet fektettek a helyi gazdaságba.

„Azok az utcák, amelyek népszerűsítik és lehetővé teszik a kerékpáros és gyalogos közlekedést, több embert vonzzanak az ott található üzletekbe és éttermekbe, kávézókba. A kerékpáros sávok hatását vizsgálva elmondható, hogy ha kialakítjuk, használni is fogják őket!”

 

Forrás és képhttps://bikeportland.org/2012/07/06/study-shows-biking-customers-spend-more-74357